sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Blogini nimi ja ulkoasun päivitys

 
Blogini "logo" ja taustakuva


Tänään suihkussa iski tajuntaani, että olen kirjoitellut tätä blogia vasta vähän aikaa, mutta silti tarpeeksi kauan siihen nähden, että olen unohtanut kokonaan mainita blogini nimen (Sirpukan solmuissa) alkuperän!!

Sirpukka on ihka-aito ja ensimmäinen lempinimeni ikinä. Kun synnyin, oli tuolloin synnytyssairaalassa hoitajilla tapana antaa vauvoille lempinimiä. Esimerkiksi minun kanssani sairaalassa oli yhtä aikaa ponteva poika, joka sai professorin tittelin. Ja koska olin kuulemma pieni ja sopusuhtainen, antoivat hoitajat minulle lempinimeksi Neiti Sirpukka. :) 

Vaikka blogin nimi on Sirpukan solmuissa, ei sillä varsinaisesti ole mitään tekemistä hienojen solmujen näpertämisen kanssa, tavallaan... Vaan olen niin hätäinen neulomaan ja virkkaamaan, että langat on aina solmussa (ja tämän koukuttavan harrastuksen myötä niskatkin ja miksei joskus mielikin, jos on kunnon pähkinä purtavana). Yleensä sakset on viimeinen keino, kun en malta tarpeeksi ajoissa koittaa solmuja saada auki. Tähän liittyen mieleeni tuli blogin ulkoasun päivitys - olen tuossa blogin esittelytekstissä maininnut saavani inspiraatiota rock- ja rockabillytyyleistä. Blogi on vielä kovin tuore ja omannäköisen ulkoasun löytyminen on ollut haastavaa. Blogspotin valmiit taustat jne. eivät olleet mieluisia vaan koin ne tappavan tylsinä. Niinpä tänään päätin tehdä omani, bannerin ja taustakuvituksen.

Piirtelin pari yksinkertaista rockabilly/tatuointityylistä kuvaa, mitkä kertovat jotain blogistani. Toisessa kuvassa on pääskynen (olisko sitten tämä Neiti Sirpukka??), joka onnistuu saamaan langan solmulle ja toisessa kuvassa olevat lanka ja sakset viittaavat "pahaan tapaani" sotkea langat umpparille. Käsivaraisesti piirretyt kuvat sitten skannasin ja tein eri versioita kuvankäsittelyohjelmalla. Pyörittelin kuvia blogini taustalla, ja viimein sakset ja lankakerät löysivät paikkansa hulvattomana, jatkuvana kuosina. 

Koko ilta meni yöhön asti kuvien maailmoissa, mutta blogin yleisilme ja tunnelma ovat nyt lähempänä sitä, mitä olen hakenut.

                                     Tässä vielä vähän kuvitusta. ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi!